Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ | İMT2112386 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi ,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler. ,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler. ,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. | 9 | A |
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi. | A, E | |
Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. | 9 | A, E |
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi | |
2 | Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. | |
3 | Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları | |
4 | tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi | |
5 | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi | |
6 | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi | |
7 | Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya | |
8 | İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler. | |
9 | İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler. | |
10 | Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer | |
11 | Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler | |
12 | İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi | |
13 | Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması | |
14 | Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ | İMT2112386 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi ,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler. ,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler. ,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. | 9 | A |
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi. | A, E | |
Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. | 9 | A, E |
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi | |
2 | Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. | |
3 | Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları | |
4 | tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi | |
5 | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi | |
6 | İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi | |
7 | Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya | |
8 | İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler. | |
9 | İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler. | |
10 | Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer | |
11 | Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler | |
12 | İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi | |
13 | Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması | |
14 | Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |