Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ II 2+0 2 2,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırabilmesi 1, 2 A
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeleyebilmesi 1, 2 A
3. Cümlenin ögelerini belirleyebilmesi 1, 2 A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt edebilmesi 1, 2 A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilmesi 1, 2 A
6. Anlatım biçimlerini örnekleyebilmesi 1, 2 A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirebilmesi 1, 2 A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında bilgi sahibidir. 1, 2 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1. Öz geçmiş İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
2 2. Kelime Türleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
3 3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
4 4. Fiil Çatıları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
5 5. Vurgu İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
6 6. Kelime Grupları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
7 7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
8 8. Paragraf İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
9 9. Sözlü Anlatım Türleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
10 10. Anlatım Bozuklukları I İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
11 11. Anlatım Bozuklukları II İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
12 12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
13 13. Cümle Çeşitleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
14 Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 1 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu