Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEKNİK RESİM II 2+2 3 5,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN, Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak proje çizimine giriş,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında normal kat planı çizimi,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında normal kat planı çizimi,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında doğramaların çizimi,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında çatı kat planı çizimi,Ölçülendirme teknikleri,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan kesit çizimi,1/50 ölçekli kesit çizimi,1/50 ölçekli görünüş çizimi,1/20 ölçekli ekipmanları ile birlikte örnek mekan plan ve kesit çizimi,1/20 ölçekli ekipmanları ile birlikte örnek mekan plan ve kesit çizimi,1/100 ölçekli vaziyet planı,1/200 ölçekli eğimli arazide konumlanmış çok katlı örnek bir yapının kesit ve görünüşlerinin çizilmesi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder. 1, 17, 4, 6 D
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser. 1, 17, 4, 6 D
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir. 1, 17, 4, 6 D
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. 1, 17, 4, 6 D
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır. 1, 17, 4, 6 D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 17: Yansıtıcı Düşünce, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri: D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak proje çizimine giriş
2 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında normal kat planı çizimi
3 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında normal kat planı çizimi
4 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında doğramaların çizimi
5 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı bir proje kapsamında çatı kat planı çizimi
6 Ölçülendirme teknikleri
7 1/20 kapı ve pencere detay çizimi
8 Merdiven hesabı ve merdiven plan kesit çizimi
9 1/50 ölçekli kesit çizimi
10 1/50 ölçekli görünüş çizimi
11 1/20 ölçekli ekipmanları ile birlikte örnek mekan plan ve kesit çizimi
12 1/20 ölçekli ekipmanları ile birlikte örnek mekan plan ve kesit çizimi
13 1/100 ölçekli vaziyet planı
14 1/200 ölçekli eğimli arazide konumlanmış çok katlı örnek bir yapının kesit ve görünüşlerinin çizilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 14 4 56
Rehberli Problem Çözme 2 4 8
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 7 4 28
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 30 30
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu