Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MİMARLIK TARİHİ 2+0 2 2,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Ara Sınav,Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Ara Sınav,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
0 Ara Sınav
1 Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş
2 Yunan Mimarlığı
3 Roma Mimarlığı
4 Ortaçağ Mimarlığı
5 Doğu Roma Mimarlığı
6 Erken Rönesans Mimarlığı
7 Ara Sınav
8 Erken Osmanlı Mimarlığı
9 Klasik Osmanlı Mimarlığı
10 17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı
11 Barok ve Rokoko Mimarlılğı
12 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm
13 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı
14 Dönem Sonu Sınavı
Kaynak
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir. Encyclopedia of World Art Fletcher, History of Architecture Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu