Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MAĞAZA VE İÇ MEKAN TASARIMI 3+0 3 5,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; 1-Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme. 2-Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması 3- Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri 4) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu 4) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi 6) Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları 7) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri 8) Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri 9) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması 10) Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi 11) Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri 12) Mağaza saha süreçleri mimari 13) Mağaza saha süreçleri mimari 14) Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
0 1-Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme. 2-Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması 3- Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri 4) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu 4) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi 6) Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları 7) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri 8) Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri 9) Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması 10) Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi 11) Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri 12) Mağaza saha süreçleri mimari 13) Mağaza saha süreçleri mimari 14) Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu