Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
VİTRİN TASARIMI 3+0 3 5,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu