Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I 2+2 3 5,0
Ders Programı ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek.
Dersin İçeriği Bu ders; Tasarım kavramına giriş Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, haciam Tasarım öğeleri; biçim-şekil Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık Tasarım öğeleri; doku Tasarım öğeleri; değer Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast Tasarım ilkeleri; kuram Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması Tasarım öğeleri:renk; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturabilecektir. Tasarım ile ilgili temel kavramları anlayabilecektir. Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerinin, sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tasarım kavramına giriş Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, haciam Tasarım öğeleri; biçim-şekil Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık Tasarım öğeleri; doku Tasarım öğeleri; değer Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast Tasarım ilkeleri; kuram Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması Tasarım öğeleri:renk
Kaynak
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
0
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
0
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
0
Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
0
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu