Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PORTFOLYO TASARIMI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper TUNA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleridir. Dönem boyunca Adobe Indesign programı kullanımı başlangıç düzeyinden aktarılacak olup öğrencilerin portfolyolarını bu platform üzerinde oluşturmaları sağlanacaktır. Diğer derslerde oluşturdukları dijital / basılı içerikleri portfolyolarına dahil edebilmeleri için hem teorik hem uygulamalı dersler işlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.,Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları., Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.,Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.,Sunum için çalışma seçimi. ,Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.,Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.,Dijital portfolyo arayüz tasarımı.,Dijital portfolyoda tipografi.,Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.,Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi,Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.,Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavrar8, 9E
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratır.8, 9E
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olur.8, 9E
Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturur.8, 9E
Yazılı ve sözlü profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştirir.8, 9E
Öğretim Yöntemleri:8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama
2İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.
3Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları.
4 Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.
5Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.
6Sunum için çalışma seçimi.
7Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.
8Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.
9Dijital portfolyo arayüz tasarımı.
10Dijital portfolyoda tipografi.
11Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.
12Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi
13Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.
14Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PORTFOLYO TASARIMI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper TUNA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleridir. Dönem boyunca Adobe Indesign programı kullanımı başlangıç düzeyinden aktarılacak olup öğrencilerin portfolyolarını bu platform üzerinde oluşturmaları sağlanacaktır. Diğer derslerde oluşturdukları dijital / basılı içerikleri portfolyolarına dahil edebilmeleri için hem teorik hem uygulamalı dersler işlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.,Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları., Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.,Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.,Sunum için çalışma seçimi. ,Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.,Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.,Dijital portfolyo arayüz tasarımı.,Dijital portfolyoda tipografi.,Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.,Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi,Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.,Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavrar8, 9E
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratır.8, 9E
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olur.8, 9E
Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturur.8, 9E
Yazılı ve sözlü profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştirir.8, 9E
Öğretim Yöntemleri:8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama
2İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.
3Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları.
4 Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.
5Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.
6Sunum için çalışma seçimi.
7Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.
8Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.
9Dijital portfolyo arayüz tasarımı.
10Dijital portfolyoda tipografi.
11Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.
12Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi
13Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.
14Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54