Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK KONUTU-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme.9A
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel Türk Evi Kavramı
2Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri
3Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri
4Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı
5Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler
6Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler
7Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri
8Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
9Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
10Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri
11Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri
12Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK KONUTU-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme.9A
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel Türk Evi Kavramı
2Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri
3Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri
4Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı
5Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler
6Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler
7Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri
8Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
9Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
10Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri
11Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri
12Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54