Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğini gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tam sayılar kümesi ve işlemler,Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler,Geometrinin Temel Kavramları,Ondalık sayılar ve işlemler,Sayı sistemleri - taban aritmetiği,Üslü sayılar ve işlemler,Köklü sayılar ve işlemler,Sayısal mantık,Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı,Oran-Orantı,Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma,Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler,Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler,İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tam sayılar kümesi, rasyonel irrasyonel sayıları tanır ve bu sayılarla işlem yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Üslü ve köklü ifadeleri açıklar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Birinci dereceden eşitsizlik çözümlerini yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma ifadelerini tanır.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Geometrinin temel kavramlarını açıklar.12, 16, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tam sayılar kümesi ve işlemler
2Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler
3Geometrinin Temel Kavramları
4Ondalık sayılar ve işlemler
5Sayı sistemleri - taban aritmetiği
6Üslü sayılar ve işlemler
7Köklü sayılar ve işlemler
8Sayısal mantık
9Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı
10Oran-Orantı
11Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma
12Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
13Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler
14İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
Kaynak
Doç.Dr.A.Sinan ÇEVİK, Öğr.Gör.Engin BOZACI, "Genel Matematik 1: Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri", Nobel Yayınevi, 3.Baskı ISBN:9789755918327

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı11717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğini gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tam sayılar kümesi ve işlemler,Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler,Geometrinin Temel Kavramları,Ondalık sayılar ve işlemler,Sayı sistemleri - taban aritmetiği,Üslü sayılar ve işlemler,Köklü sayılar ve işlemler,Sayısal mantık,Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı,Oran-Orantı,Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma,Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler,Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler,İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tam sayılar kümesi, rasyonel irrasyonel sayıları tanır ve bu sayılarla işlem yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Üslü ve köklü ifadeleri açıklar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Birinci dereceden eşitsizlik çözümlerini yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma ifadelerini tanır.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Geometrinin temel kavramlarını açıklar.12, 16, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tam sayılar kümesi ve işlemler
2Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler
3Geometrinin Temel Kavramları
4Ondalık sayılar ve işlemler
5Sayı sistemleri - taban aritmetiği
6Üslü sayılar ve işlemler
7Köklü sayılar ve işlemler
8Sayısal mantık
9Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı
10Oran-Orantı
11Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma
12Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
13Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler
14İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
Kaynak
Doç.Dr.A.Sinan ÇEVİK, Öğr.Gör.Engin BOZACI, "Genel Matematik 1: Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri", Nobel Yayınevi, 3.Baskı ISBN:9789755918327

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54