Tarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir.
9
A
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir.
9
A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar.
9
A
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş
2
Yunan Mimarlığı
3
Roma Mimarlığı
4
Ortaçağ Mimarlığı
5
Doğu Roma Mimarlığı
6
Erken Rönesans Mimarlığı
7
Rönesans Mimarlığı
8
Erken Osmanlı Mimarlığı
9
Klasik Osmanlı Mimarlığı
10
17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı
11
Barok ve Rokoko Mimarlılğı
12
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm
13
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı
14
Dönem Sonu Sınavı
Kaynak
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir.
Encyclopedia of World Art Fletcher,
History of Architecture
Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
12
2
24
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
12
1
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
12
1
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MİMARLIK TARİHİ
İMT1210924
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Pazartesi 19:30-20:15
Pazartesi 20:30-21:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM
Dersin Yardımcıları
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz
Dersin Amacı
Tarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir.
9
A
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir.
9
A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar.
9
A
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş
2
Yunan Mimarlığı
3
Roma Mimarlığı
4
Ortaçağ Mimarlığı
5
Doğu Roma Mimarlığı
6
Erken Rönesans Mimarlığı
7
Rönesans Mimarlığı
8
Erken Osmanlı Mimarlığı
9
Klasik Osmanlı Mimarlığı
10
17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı
11
Barok ve Rokoko Mimarlılğı
12
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm
13
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı
14
Dönem Sonu Sınavı
Kaynak
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir.
Encyclopedia of World Art Fletcher,
History of Architecture
Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.