Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar.
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2
İletişim Sürecinin Özellikleri
3
İletişim Türleri
4
İletişimde Engeller
5
İletişim ve Çatışma
6
Konuşma ve Dinleme
7
Kültür ve İletişim
8
İletişim Modelleri
9
Yarı yıl Sınavı
10
Grup İletişimi
11
Örgütsel İletişim
12
İkna Edici İletişim
13
Sözsüz İletişim
14
Beden Dili
Kaynak
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
20
40
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ
İMT2145340
Güz Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Cuma 18:30-19:15
Cuma 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Betül KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar.
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2
İletişim Sürecinin Özellikleri
3
İletişim Türleri
4
İletişimde Engeller
5
İletişim ve Çatışma
6
Konuşma ve Dinleme
7
Kültür ve İletişim
8
İletişim Modelleri
9
Yarı yıl Sınavı
10
Grup İletişimi
11
Örgütsel İletişim
12
İkna Edici İletişim
13
Sözsüz İletişim
14
Beden Dili
Kaynak
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.