Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VİTRİN TASARIMI | İMT2212228 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VİTRİN TASARIMI | İMT2212228 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma 2. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması 3. Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi 4. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 5. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım 6. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması 7. Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "iletişim" kavramına göre analizinin yapılması 8. Hafta Sınav 9. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması ve teknik gezi yapılması 10. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 11. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 12. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 13. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "iletişim" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması 14. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 15. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 16. Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi 17.Gruplar şeklinde yapılacak vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması Proje Teslimi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |