Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Ders kapsamında yapılacak gezi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak.
14, 16, 9
A, E
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak.
14, 16, 9
A, E
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak.
14, 9
A, E
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak.
14, 9
A, E
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tarih öncesi çağlarda sanat
2
Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı
3
Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik)
4
Rönesans sanatı
5
Barok ve Rokoko sanatları
6
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
7
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
8
Ders kapsamında yapılacak gezi
9
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm)
10
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik)
11
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau)
12
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
13
Ders kapsamında yapılacak gezi
14
Genel Sınav
Kaynak
Ders notları derste verilecektir.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
13
13
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SANAT TARİHİ
İMT1127380
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Perşembe 17:30-18:15
Perşembe 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Yrd. Doç Dr. Hande Yılmaz
Dersin Amacı
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Ders kapsamında yapılacak gezi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak.
14, 16, 9
A, E
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak.
14, 16, 9
A, E
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak.
14, 9
A, E
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak.
14, 9
A, E
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tarih öncesi çağlarda sanat
2
Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı
3
Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik)
4
Rönesans sanatı
5
Barok ve Rokoko sanatları
6
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
7
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
8
Ders kapsamında yapılacak gezi
9
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm)
10
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik)
11
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau)
12
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
13
Ders kapsamında yapılacak gezi
14
Genel Sınav
Kaynak
Ders notları derste verilecektir.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.