Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE | İMT1112382 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 16:30-17:15 ( A ) Salı 17:30-18:15 ( A ) Salı 18:30-19:15 ( B ) Salı 16:30-17:15 ( B ) Salı 17:30-18:15 ( B ) Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kiraz ÇİFCİBAŞI DURNA, Öğr.Gör. Özlem REİSOĞLU UÇARKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari bir eserin, ölçme ve belgelemeye yönelik tekniklerle ilgili bilinç kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rölövenin tanımlanması, kullanım alanı, türleri, rölövenin kullanım amacı, tarihçesi, rölöve alınmasında kullanılan gereçler, rölöve ön araştırması, rölöve çizimi çeşitleri, rölöve çalışmasının kapsamı ,Rölöve alan çalışması süreci (yerleşim plan krokisi yapmak, yerleşim kesit krokisi yapmak, yerleşim görünüş (silüet) krokisi yapmak, plan krokisi yapmak, ölçü almak, basit bir çalışma yapılması, fotoğraf çekmek (yerleşim plan, yerleşim kesit, yerleşim görünüş, plan, kesit, görünüş, detay fotoğrafı çekmek) ,Rölöve alan çalışması süreci; ölçü almak, rölöve çalışmalarının kontrolü,Ölçülerin çizime aktarımı, rölöve çeşitleri, rölöve çalışmalarının kontrolü, Örnek rölöve anlatımı, rölöve çalışmalarının kontrolü,Misafir sunum, rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının son kontrolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak. | 14, 16, 8, 9 | A, E, F |
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisi kazanmak. | 13, 14, 16, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rölövenin tanımlanması, kullanım alanı, türleri, rölövenin kullanım amacı, tarihçesi, rölöve alınmasında kullanılan gereçler, rölöve ön araştırması, rölöve çizimi çeşitleri, rölöve çalışmasının kapsamı | |
2 | Rölöve alan çalışması süreci (yerleşim plan krokisi yapmak, yerleşim kesit krokisi yapmak, yerleşim görünüş (silüet) krokisi yapmak, plan krokisi yapmak, ölçü almak, basit bir çalışma yapılması, fotoğraf çekmek (yerleşim plan, yerleşim kesit, yerleşim görünüş, plan, kesit, görünüş, detay fotoğrafı çekmek) | |
3 | Rölöve alan çalışması süreci; ölçü almak, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
4 | Ölçülerin çizime aktarımı, rölöve çeşitleri, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
5 | Örnek rölöve anlatımı, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
6 | Misafir sunum, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
7 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
8 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
9 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
10 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
11 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
12 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
13 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
14 | Rölöve çalışmalarının son kontrolü |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE | İMT1112382 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 16:30-17:15 ( A ) Salı 17:30-18:15 ( A ) Salı 18:30-19:15 ( B ) Salı 16:30-17:15 ( B ) Salı 17:30-18:15 ( B ) Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kiraz ÇİFCİBAŞI DURNA, Öğr.Gör. Özlem REİSOĞLU UÇARKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari bir eserin, ölçme ve belgelemeye yönelik tekniklerle ilgili bilinç kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rölövenin tanımlanması, kullanım alanı, türleri, rölövenin kullanım amacı, tarihçesi, rölöve alınmasında kullanılan gereçler, rölöve ön araştırması, rölöve çizimi çeşitleri, rölöve çalışmasının kapsamı ,Rölöve alan çalışması süreci (yerleşim plan krokisi yapmak, yerleşim kesit krokisi yapmak, yerleşim görünüş (silüet) krokisi yapmak, plan krokisi yapmak, ölçü almak, basit bir çalışma yapılması, fotoğraf çekmek (yerleşim plan, yerleşim kesit, yerleşim görünüş, plan, kesit, görünüş, detay fotoğrafı çekmek) ,Rölöve alan çalışması süreci; ölçü almak, rölöve çalışmalarının kontrolü,Ölçülerin çizime aktarımı, rölöve çeşitleri, rölöve çalışmalarının kontrolü, Örnek rölöve anlatımı, rölöve çalışmalarının kontrolü,Misafir sunum, rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının kontrolü,Rölöve çalışmalarının son kontrolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak. | 14, 16, 8, 9 | A, E, F |
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisi kazanmak. | 13, 14, 16, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rölövenin tanımlanması, kullanım alanı, türleri, rölövenin kullanım amacı, tarihçesi, rölöve alınmasında kullanılan gereçler, rölöve ön araştırması, rölöve çizimi çeşitleri, rölöve çalışmasının kapsamı | |
2 | Rölöve alan çalışması süreci (yerleşim plan krokisi yapmak, yerleşim kesit krokisi yapmak, yerleşim görünüş (silüet) krokisi yapmak, plan krokisi yapmak, ölçü almak, basit bir çalışma yapılması, fotoğraf çekmek (yerleşim plan, yerleşim kesit, yerleşim görünüş, plan, kesit, görünüş, detay fotoğrafı çekmek) | |
3 | Rölöve alan çalışması süreci; ölçü almak, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
4 | Ölçülerin çizime aktarımı, rölöve çeşitleri, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
5 | Örnek rölöve anlatımı, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
6 | Misafir sunum, rölöve çalışmalarının kontrolü | |
7 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
8 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
9 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
10 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
11 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
12 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
13 | Rölöve çalışmalarının kontrolü | |
14 | Rölöve çalışmalarının son kontrolü |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |