Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder.
20, 6, 8, 9
F
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser.
20, 6, 8, 9
F
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir.
20, 6, 8, 9
F
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular.
20, 6, 8, 9
F
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır.
20, 6, 8, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
4
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5
Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6
Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
7
1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
8
1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
9
1/20 kapı ve pencere detay çizimi
10
Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11
Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12
Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
13
1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
14
1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
2
4
8
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
4
28
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
4
8
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEKNİK RESİM II
İMT1210048
Bahar Dönemi
2+2
3
5
Ders Programı
Salı 16:30-17:15
Salı 17:30-18:15
Salı 18:30-19:15
Salı 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Merve UĞUR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Merve UĞUR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder.
20, 6, 8, 9
F
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser.
20, 6, 8, 9
F
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir.
20, 6, 8, 9
F
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular.
20, 6, 8, 9
F
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır.
20, 6, 8, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
4
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5
Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6
Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
7
1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
8
1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
9
1/20 kapı ve pencere detay çizimi
10
Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11
Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12
Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
13
1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
14
1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.