Eczane dinamikleri ve eczane tasarımcılığının prensiplerinin kavranması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eczane tasarım yönetmelikleri,Eczane tasarım yönetmelikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları; konularını içermektedir.
3) Bilgisayar ortamında uygulamalı eczane tasarımları
2, 6, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eczane tasarım yönetmelikleri
2
Eczane tasarım yönetmelikleri
3
Konumlarına göre eczane dinamikleri
4
Konumlarına göre eczane dinamikleri
5
Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş
6
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
7
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
8
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
9
Eczane tasarımı çalışmaları
10
Eczane tasarımı çalışmaları
11
Eczane tasarımı çalışmaları
12
Eczane tasarımı çalışmaları
13
Eczane tasarımı çalışmaları
14
Eczane tasarımı çalışmaları
Kaynak
Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik. 12.04.2014 Resmî Gazete Sayısı: 28970
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ECZANE TASARIM PRENSİPLERİ
İMT2215005
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Çarşamba 11:00-11:45
Çarşamba 12:00-12:45
Çarşamba 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Eczane dinamikleri ve eczane tasarımcılığının prensiplerinin kavranması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eczane tasarım yönetmelikleri,Eczane tasarım yönetmelikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları; konularını içermektedir.
3) Bilgisayar ortamında uygulamalı eczane tasarımları
2, 6, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eczane tasarım yönetmelikleri
2
Eczane tasarım yönetmelikleri
3
Konumlarına göre eczane dinamikleri
4
Konumlarına göre eczane dinamikleri
5
Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş
6
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
7
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
8
Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
9
Eczane tasarımı çalışmaları
10
Eczane tasarımı çalışmaları
11
Eczane tasarımı çalışmaları
12
Eczane tasarımı çalışmaları
13
Eczane tasarımı çalışmaları
14
Eczane tasarımı çalışmaları
Kaynak
Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik. 12.04.2014 Resmî Gazete Sayısı: 28970
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.