Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SANAT UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gizem Sezen ÖZÇELİK BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat ve sanatın insan sağlığına ilişkilerinin incelenmesi: insanın sanatla ve sanatın sağlıkla olan ilişkileri.,Tarihte sanat ve sağlık ilişkisine giriş:
Buzul çağı ve ilkel sanat, Afrika iyileştirme ritüellerinde sanat
,Kuzey Amerika yerlileri ve Asya kıtasındaki inanç sistemleri ve şamanların iyileştirme ritüellerinin incelenmesi.,Mısır, Yunan, Roma ve Ortaçağ’da sanat – sağlık ilişkisi,Orta Asya’da ve İslam toplumlarında sanatın kullanımı ve faydaları,Osmanlı’da sanatın tedavi yöntemi olarak kullanım alanları,Rönesans’tan 20. Yüzyıla kadar sanat ve sağlık ilişkisi ,Sağlık ve sanat ilişkisinde teorisyenlere giriş : Graham Wallas ve Dört Katmanlı Yaratıcılık Aşamaları,Varoluşçu İnsancıl Terapi ve Gestalt Teorisi’nin incelenmesi,Sosyo-Antropolojik açıdan sanat ve sağlık ilişkisi, psikonöroimmunoloji ve akış teorisi,Beyin Frekansları ve sanatın beyin fonksiyonlarındaki yapıcı etkisi,Sağlık sektöründe sanatın yapılanması ve dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları ,Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları,Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat ve sanatın insan sağlığına ilişkilerinin incelenmesi: insanın sanatla ve sanatın sağlıkla olan ilişkileri.
2Tarihte sanat ve sağlık ilişkisine giriş:
Buzul çağı ve ilkel sanat, Afrika iyileştirme ritüellerinde sanat
3Kuzey Amerika yerlileri ve Asya kıtasındaki inanç sistemleri ve şamanların iyileştirme ritüellerinin incelenmesi.
4Mısır, Yunan, Roma ve Ortaçağ’da sanat – sağlık ilişkisi
5Orta Asya’da ve İslam toplumlarında sanatın kullanımı ve faydaları
6Osmanlı’da sanatın tedavi yöntemi olarak kullanım alanları
7Rönesans’tan 20. Yüzyıla kadar sanat ve sağlık ilişkisi
8Sağlık ve sanat ilişkisinde teorisyenlere giriş : Graham Wallas ve Dört Katmanlı Yaratıcılık Aşamaları
9Varoluşçu İnsancıl Terapi ve Gestalt Teorisi’nin incelenmesi
10Sosyo-Antropolojik açıdan sanat ve sağlık ilişkisi, psikonöroimmunoloji ve akış teorisi
11Beyin Frekansları ve sanatın beyin fonksiyonlarındaki yapıcı etkisi
12Sağlık sektöründe sanatın yapılanması ve dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
13Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
14Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SANAT UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gizem Sezen ÖZÇELİK BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat ve sanatın insan sağlığına ilişkilerinin incelenmesi: insanın sanatla ve sanatın sağlıkla olan ilişkileri.,Tarihte sanat ve sağlık ilişkisine giriş:
Buzul çağı ve ilkel sanat, Afrika iyileştirme ritüellerinde sanat
,Kuzey Amerika yerlileri ve Asya kıtasındaki inanç sistemleri ve şamanların iyileştirme ritüellerinin incelenmesi.,Mısır, Yunan, Roma ve Ortaçağ’da sanat – sağlık ilişkisi,Orta Asya’da ve İslam toplumlarında sanatın kullanımı ve faydaları,Osmanlı’da sanatın tedavi yöntemi olarak kullanım alanları,Rönesans’tan 20. Yüzyıla kadar sanat ve sağlık ilişkisi ,Sağlık ve sanat ilişkisinde teorisyenlere giriş : Graham Wallas ve Dört Katmanlı Yaratıcılık Aşamaları,Varoluşçu İnsancıl Terapi ve Gestalt Teorisi’nin incelenmesi,Sosyo-Antropolojik açıdan sanat ve sağlık ilişkisi, psikonöroimmunoloji ve akış teorisi,Beyin Frekansları ve sanatın beyin fonksiyonlarındaki yapıcı etkisi,Sağlık sektöründe sanatın yapılanması ve dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları ,Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları,Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat ve sanatın insan sağlığına ilişkilerinin incelenmesi: insanın sanatla ve sanatın sağlıkla olan ilişkileri.
2Tarihte sanat ve sağlık ilişkisine giriş:
Buzul çağı ve ilkel sanat, Afrika iyileştirme ritüellerinde sanat
3Kuzey Amerika yerlileri ve Asya kıtasındaki inanç sistemleri ve şamanların iyileştirme ritüellerinin incelenmesi.
4Mısır, Yunan, Roma ve Ortaçağ’da sanat – sağlık ilişkisi
5Orta Asya’da ve İslam toplumlarında sanatın kullanımı ve faydaları
6Osmanlı’da sanatın tedavi yöntemi olarak kullanım alanları
7Rönesans’tan 20. Yüzyıla kadar sanat ve sağlık ilişkisi
8Sağlık ve sanat ilişkisinde teorisyenlere giriş : Graham Wallas ve Dört Katmanlı Yaratıcılık Aşamaları
9Varoluşçu İnsancıl Terapi ve Gestalt Teorisi’nin incelenmesi
10Sosyo-Antropolojik açıdan sanat ve sağlık ilişkisi, psikonöroimmunoloji ve akış teorisi
11Beyin Frekansları ve sanatın beyin fonksiyonlarındaki yapıcı etkisi
12Sağlık sektöründe sanatın yapılanması ve dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
13Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
14Dünyada sağlık sektöründe sanat uygulamaları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53