Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAĞAZA VE İÇ MEKAN TASARIMI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.,Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması ,Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması,Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi ,Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri ,Mağaza saha süreçleri,Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri,Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.
2Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması
3Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri
4Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu
5Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi
6Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları
7Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri
8Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri
9Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması
10Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi
11Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri
12Mağaza saha süreçleri
13Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri
14Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAĞAZA VE İÇ MEKAN TASARIMI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.,Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması ,Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması,Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi ,Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri ,Mağaza saha süreçleri,Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri,Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.
2Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması
3Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri
4Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu
5Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi
6Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları
7Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri
8Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri
9Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması
10Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi
11Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri
12Mağaza saha süreçleri
13Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri
14Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53