Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım elemanları; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık,Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık,Simetri/asimetri/denge,Birim/bütün, doku, organizasyon,Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur.16, 2, 9F
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar.16, 9F
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır.16, 2, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım ile ilgili temel kavramlar
2Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim
3Tasarım elemanları; biçim-şekil
4Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık
5Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri
6Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık
6Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri
7Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast
8Tasarım ilkeleri; hiyerarşi
9Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık
10Simetri/asimetri/denge
11Birim/bütün, doku, organizasyon
12Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi
13Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
14Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
Kaynak
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım elemanları; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık,Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık,Simetri/asimetri/denge,Birim/bütün, doku, organizasyon,Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur.16, 2, 9F
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar.16, 9F
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır.16, 2, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım ile ilgili temel kavramlar
2Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim
3Tasarım elemanları; biçim-şekil
4Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık
5Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri
6Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık
6Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri
7Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast
8Tasarım ilkeleri; hiyerarşi
9Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık
10Simetri/asimetri/denge
11Birim/bütün, doku, organizasyon
12Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi
13Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
14Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
Kaynak
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53