Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMINDA TEKSTİL | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İç mekanda kullanılan tekstil malzemelerinin renk, doku ve çeşitlerini öğrenmesi; tekstil malzemeleri ile tasarım prensiplerine uygun tasarım yapabilme becerilerini kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgi; Tekstil malzemesi genel tanımı, mimarlıkta ve iç mimarlıkta kullanım özellikler,Sınıflandırma, iç yapıları, performans özellikleri, tasarımda tekstil malzeme seçiminde kriterler,Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Yapay lifler, fiziksel ve estetik performansları, uygulama yöntemleri,Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri,Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri,Akıllı tekstiller,Tekstil malzemesinin jeotekstil uygulamaları. Yalıtım malzemeleri, ısı, su, neme karşı yalıtım malzemeleri, ses tutucular. Tekstil malzemesinin çevre düzenlemelerinde ve iç mekanda kullanılması.,Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tekstil malzemelerinin özelliklerini, çeşitlerini, standartlarını ve mimarideki işlevlerini tanımlar. | 9 | A |
Tekstil malzemelerinin mimari ile kimlik ve üslupla ilişkisini anlatır. | 9 | A |
İç mekan kullanımı için kumaş tercihi, tasarımı ve uygulama kombinasyonlarını planlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi; Tekstil malzemesi genel tanımı, mimarlıkta ve iç mimarlıkta kullanım özellikler | |
2 | Sınıflandırma, iç yapıları, performans özellikleri, tasarımda tekstil malzeme seçiminde kriterler | |
3 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
4 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
5 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
6 | Yapay lifler, fiziksel ve estetik performansları, uygulama yöntemleri | |
7 | Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri | |
8 | Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri | |
9 | Akıllı tekstiller | |
10 | Tekstil malzemesinin jeotekstil uygulamaları. Yalıtım malzemeleri, ısı, su, neme karşı yalıtım malzemeleri, ses tutucular. Tekstil malzemesinin çevre düzenlemelerinde ve iç mekanda kullanılması. | |
11 | Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri | |
12 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | |
13 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | |
14 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMINDA TEKSTİL | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İç mekanda kullanılan tekstil malzemelerinin renk, doku ve çeşitlerini öğrenmesi; tekstil malzemeleri ile tasarım prensiplerine uygun tasarım yapabilme becerilerini kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgi; Tekstil malzemesi genel tanımı, mimarlıkta ve iç mimarlıkta kullanım özellikler,Sınıflandırma, iç yapıları, performans özellikleri, tasarımda tekstil malzeme seçiminde kriterler,Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler),Yapay lifler, fiziksel ve estetik performansları, uygulama yöntemleri,Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri,Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri,Akıllı tekstiller,Tekstil malzemesinin jeotekstil uygulamaları. Yalıtım malzemeleri, ısı, su, neme karşı yalıtım malzemeleri, ses tutucular. Tekstil malzemesinin çevre düzenlemelerinde ve iç mekanda kullanılması.,Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma,İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tekstil malzemelerinin özelliklerini, çeşitlerini, standartlarını ve mimarideki işlevlerini tanımlar. | 9 | A |
Tekstil malzemelerinin mimari ile kimlik ve üslupla ilişkisini anlatır. | 9 | A |
İç mekan kullanımı için kumaş tercihi, tasarımı ve uygulama kombinasyonlarını planlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi; Tekstil malzemesi genel tanımı, mimarlıkta ve iç mimarlıkta kullanım özellikler | |
2 | Sınıflandırma, iç yapıları, performans özellikleri, tasarımda tekstil malzeme seçiminde kriterler | |
3 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
4 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
5 | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | |
6 | Yapay lifler, fiziksel ve estetik performansları, uygulama yöntemleri | |
7 | Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri | |
8 | Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri | |
9 | Akıllı tekstiller | |
10 | Tekstil malzemesinin jeotekstil uygulamaları. Yalıtım malzemeleri, ısı, su, neme karşı yalıtım malzemeleri, ses tutucular. Tekstil malzemesinin çevre düzenlemelerinde ve iç mekanda kullanılması. | |
11 | Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri | |
12 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | |
13 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | |
14 | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |