Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri,
rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin
sembolik anlamları
,tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar
açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden
anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması,
örnekler üzerinden değerlendirmeler.
,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına
etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin
incelenmesi
,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. 9A
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi.A, E
Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. 9A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi
2Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri,
rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
3Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin
sembolik anlamları
4tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi
5İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
6İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
7Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya
8İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar
açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden
anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması,
örnekler üzerinden değerlendirmeler.
9İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına
etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
10Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer
11Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler
12İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin
incelenmesi
13Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri,
rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin
sembolik anlamları
,tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar
açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden
anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması,
örnekler üzerinden değerlendirmeler.
,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına
etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin
incelenmesi
,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. 9A
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi.A, E
Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. 9A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi
2Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri,
rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
3Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin
sembolik anlamları
4tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi
5İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
6İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk
planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
7Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlamasıteknik:suluboya
8İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar
açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden
anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması,
örnekler üzerinden değerlendirmeler.
9İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına
etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
10Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer
11Sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler
12İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin
incelenmesi
13Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53