Bu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğini gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tam sayılar kümesi ve işlemler,Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler,Geometrinin Temel Kavramları,Ondalık sayılar ve işlemler,Sayı sistemleri - taban aritmetiği,Üslü sayılar ve işlemler,Köklü sayılar ve işlemler,Sayısal mantık,Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı,Oran-Orantı,Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma,Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler,Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler,İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tam sayılar kümesi, rasyonel irrasyonel sayıları tanır ve bu sayılarla işlem yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
2. Üslü ve köklü ifadeleri açıklar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
3. Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
4. Birinci dereceden eşitsizlik çözümlerini yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
5. Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma ifadelerini tanır.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
6. Geometrinin temel kavramlarını açıklar.
12, 16, 6, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tam sayılar kümesi ve işlemler
2
Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler
3
Geometrinin Temel Kavramları
4
Ondalık sayılar ve işlemler
5
Sayı sistemleri - taban aritmetiği
6
Üslü sayılar ve işlemler
7
Köklü sayılar ve işlemler
8
Sayısal mantık
9
Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı
10
Oran-Orantı
11
Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma
12
Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
13
Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler
14
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
Kaynak
Doç.Dr.A.Sinan ÇEVİK, Öğr.Gör.Engin BOZACI, "Genel Matematik 1: Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri", Nobel Yayınevi, 3.Baskı ISBN:9789755918327
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
10
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
2
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MATEMATİK
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğini gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tam sayılar kümesi ve işlemler,Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler,Geometrinin Temel Kavramları,Ondalık sayılar ve işlemler,Sayı sistemleri - taban aritmetiği,Üslü sayılar ve işlemler,Köklü sayılar ve işlemler,Sayısal mantık,Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı,Oran-Orantı,Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma,Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler,Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler,İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tam sayılar kümesi, rasyonel irrasyonel sayıları tanır ve bu sayılarla işlem yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
2. Üslü ve köklü ifadeleri açıklar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
3. Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
4. Birinci dereceden eşitsizlik çözümlerini yapar.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
5. Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma ifadelerini tanır.
12, 16, 6, 9
A, D, E, G
6. Geometrinin temel kavramlarını açıklar.
12, 16, 6, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tam sayılar kümesi ve işlemler
2
Rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve işlemler
3
Geometrinin Temel Kavramları
4
Ondalık sayılar ve işlemler
5
Sayı sistemleri - taban aritmetiği
6
Üslü sayılar ve işlemler
7
Köklü sayılar ve işlemler
8
Sayısal mantık
9
Basit Eşitsizlik ve Mutlak Değer Kavramı
10
Oran-Orantı
11
Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma
12
Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
13
Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Denklemler
14
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
Kaynak
Doç.Dr.A.Sinan ÇEVİK, Öğr.Gör.Engin BOZACI, "Genel Matematik 1: Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri", Nobel Yayınevi, 3.Baskı ISBN:9789755918327
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.