Bu ders ile öğrencinin, genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama ,Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık,Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık,Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı,İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.
9
A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
9
A
Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçim yapabilir.
9
A, E
Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak.
6, 9
E, F
Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği.
6, 9
E, F
Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.
İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
3
İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
4
İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
5
Sınıf içi uygulama
6
Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması
7
İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık
8
Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık
9
Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı
10
İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler
11
İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler
12
Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama
13
İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
14
Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ
-
Güz Dönemi
2+1
2,5
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin, genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama ,Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık,Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık,Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı,İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.
9
A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
9
A
Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçim yapabilir.
9
A, E
Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak.
6, 9
E, F
Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği.
6, 9
E, F
Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.
İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
3
İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
4
İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
5
Sınıf içi uygulama
6
Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması
7
İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık
8
Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık
9
Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı
10
İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler
11
İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler
12
Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama
13
İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
14
Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.