Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Feyza DOĞAN ÖZDAMAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe, Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler, Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri, İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi, Kendine Yardım Aletleri, İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler, Grup Çalışması, İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar, Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler, Grup Çalışması, Bel Okulu, Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi değerlendirme alanlarını saptayabilmesi | 1, 18 | |
Günlük yaşam aktivitelerini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi | 1, 17 | |
Ergoterapi'nin uygulama alanlarını öğrenebilmesi | 1, 21 | |
Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi | 1, 2, 21 | |
İş uğraşı tedavisinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmesi | 1, 12, 2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe | Ders notları ve web araştırması |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | Ders notları ve web araştırması |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri | Ders notları ve web araştırması |
4 | İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi | Ders notları ve web araştırması |
5 | Kendine Yardım Aletleri | Ders notları ve web araştırması |
6 | İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler | Ders notları ve web araştırması |
7 | Grup Çalışması | Ders notları ve web araştırması |
8 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | Ders notları ve web araştırması |
9 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | Ders notları ve web araştırması |
10 | Grup Çalışması | Ders notları ve web araştırması |
11 | Bel Okulu | Ders notları ve web araştırması |
12 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Ders notları ve web araştırması |
13 | Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi | Ders notları ve web araştırması |
14 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Ders notları ve web araştırması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |