Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR | 1+4 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Feyza DOĞAN ÖZDAMAR, Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Düz akımlar, iyontoforezis,Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları,TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım,Akımların uygulama şekillleri,Russian akımı,Enterferansiyel akım,Ultrason,Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Diadinamik akım,Akımların uygulama şekillleri,Yüksek voltajlı galvanik akım,Mikro akım,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide elektriksel güvenlik kontrolünü tartışabilmesi | 1, 2 | |
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi | 1, 2, 4, 6, 8 | |
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi | 1, 2, 4, 6, 8 | |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi | 1, 2, 4, 6 | |
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi, iyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi | 1, 2, 4, 6, 8 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Web araştırması |
2 | Düz akımlar, iyontoforezis | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
3 | Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
4 | TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
5 | Akımların uygulama şekillleri | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
6 | Russian akımı | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
7 | Enterferansiyel akım | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
8 | Ultrason | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
9 | Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
10 | Diadinamik akım | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
11 | Akımların uygulama şekillleri | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
12 | Yüksek voltajlı galvanik akım | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
13 | Mikro akım | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
14 | Genel tekrar | 1. kaynak ve powerpoint ders notu |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |