Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. | 1, 2 | A |
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir. | 1, 2 | A |
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar. | 1, 2 | A |
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir. | 1, 2 | A |
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler. | 1, 2 | A |
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler. | 1, 2 | A |
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir. | 1, 2 | A |
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar. | 1, 2 | A |
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir. | 1, 2 | A |
10. Yürüme yardımcılarını özetler. | 1, 2 | A |
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir. | 1, 2 | A |
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. | 1, 2 | A |
13. Yardımcı gereçleri tanımlar. | 1, 2 | A |
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
4 | Paralel bar eğitimi | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
7 | Uygulama Teknikleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
8 | Çevre ve mimari düzenlemeler | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
10 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
11 | Sanal gerçeklik | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
12 | Ortez ve protez genel yaklaşımları | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
13 | Uygulama teknikleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |