Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetleyebilecektir. | 1, 2, 3 | A |
1.1. Sağlık ve halk sağlığı kavramlarını açıklar. | 1, 2 | A |
1.2. Epidemiyoloji, demografi, biyoistatistik kavramlarını açıklar. | 1, 15, 2 | A |
1.3. Sağlık göstergelerini sıralar. | 1, 15, 6 | A |
1.4. Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler. | 1, 12 | A |
1.5. Temel sağlık hizmetlerini açıklar. | 1, 2 | A |
2. Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklayabilecektir. | 1, 15, 2 | A |
2.1. Beslenme sorunlarını ve beslenmenin iyileştirilmesine yönelik ülke projelerini özetler | 1, 2, 3 | A |
2.2. Kadın ve üreme sağlığı sorunlarını ve bu alandaki ülke projelerini özetler. | 1, 2 | A |
2.3. Çocuk ve genç sağlığı sorunlarını ve bu alandaki ülke projelerini özetler. | 1, 15 | A |
2.4. Yaşlı sağlığı sorunlarını ve bu alandaki ülke projelerini özetler. | 1, 15, 3 | A |
2.5. Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları ve bu alandaki ülke projelerini özetler. | 1, 15, 8 | A |
3. Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla özetleyebilecektir. | 1, 2 | A |
3.1. Dünyada ve Türkiye'deki kadın ve üreme sağlığı sorunlarını açıklar. | 1, 12, 2 | A |
3.2. Dünyada ve Türkiye'deki çocuk ve genç sağlığı sorunlarını açıklar. | 1, 2 | A |
3.3. Dünyada ve Türkiye'deki yaşlı sağlığı sorunlarını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Halk Sağlığı Yaklaşımı | Ders notlarının okunması |
2 | Sağlık Yönetimi | Ders notlarının okunması |
3 | Epidemiyoloji | Ders Notlarının Okunması |
4 | Kadın Sağlığı | Ders Notlarının Okunması |
5 | Cinsel Sağlık | Ders Notlarının Okunması |
6 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | Ders Notlarının Okunması |
7 | Çocuk ve Genç Sağlığı | Ders Notlarının Okunması |
8 | Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri | Ders Notlarının Okunması |
9 | Kronik Hastalıklar | Ders Notlarının Okunması |
10 | Çevre Sağlığı | Ders Notlarının Okunması |
11 | Beslenme | Ders Notlarının Okunması |
12 | Yaşlı Sağlığı | Ders Notlarının Okunması |
13 | Kazalar ve Yaralanmalar | Ders Notlarının Okunması |
14 | Olağan dışı Durumlarda Sağlık | Ders Notlarının Okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |