Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlılık Nedir?,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda ilaç kullanımı,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar,Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir16, 9A
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir16, 9A
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir.16, 9A
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlılık Nedir?Mebis notları
2Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar1. kaynak, sayfa:1-10
3Yaşlanma teorileri1. kaynak, sayfa:11-12
4Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar1. kaynak, sayfa:13-24
5Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri1. kaynak, sayfa:25-38
6Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları1. kaynak, sayfa:39-54
7Yaşlıda yaşam bulguları1. kaynak, sayfa:55-66
8Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar1. kaynak, sayfa:67-78
9Yaşlıda ilaç kullanımı1. kaynak, sayfa:79-88
10Yaşlıda beslenme1. kaynak, sayfa:89-94
11Yaşlıda ağrı1. kaynak, sayfa:95-98
12Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları1. kaynak, sayfa:99-110
13Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar1. kaynak, sayfa:111-118
14Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem1. kaynak, sayfa:119-127
Kaynak
Mebis notları
1. Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlılık Nedir?,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda ilaç kullanımı,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar,Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir16, 9A
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir16, 9A
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir.16, 9A
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlılık Nedir?Mebis notları
2Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar1. kaynak, sayfa:1-10
3Yaşlanma teorileri1. kaynak, sayfa:11-12
4Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar1. kaynak, sayfa:13-24
5Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri1. kaynak, sayfa:25-38
6Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları1. kaynak, sayfa:39-54
7Yaşlıda yaşam bulguları1. kaynak, sayfa:55-66
8Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar1. kaynak, sayfa:67-78
9Yaşlıda ilaç kullanımı1. kaynak, sayfa:79-88
10Yaşlıda beslenme1. kaynak, sayfa:89-94
11Yaşlıda ağrı1. kaynak, sayfa:95-98
12Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları1. kaynak, sayfa:99-110
13Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar1. kaynak, sayfa:111-118
14Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem1. kaynak, sayfa:119-127
Kaynak
Mebis notları
1. Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48