Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL BİYOFİZİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Cemil ÖZGÜL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cemil ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencilere biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı,SI Birim sistemi ve Boyut analizi,Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri,Akışkanlar Biyofiziği I,Akışkanlar Biyofiziği II,Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri,Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç,Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri,Hücre ve çeşitleri,Hücre zarı ve yapısı,İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri,İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri,Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi,Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizik ve biyofizik arasındaki farklılığı anlayarak yorumlar.10, 16, 9A
2. Fiziksel büyüklüklerin, SI birim sisteminin ve standartlaşmanın bilimde ne kadar önemli olduğunu ve bilim insanlarına ne denli kolaylık sağladığını anlar.16, 9A
3. Suyun hayat için önemini, bedendeki ve hücrelerdeki dağılımını öğrenip, suyun vücuttaki başlıca görevlerini sıralar.10, 16, 9A
4. Hücreyi tanıyacak, hücre yapısını, hücre zarını ve yapısını öğrenerek, yaşam için önemini anlatabilecektir. Bedende bulunan iyonları ve bunların hücresel aktivitedeki önemini anlar.12, 16, 9
5. Hücrede aksiyon potansiyelini ve bu yolla hücrenin uyarılarak hücre cevaplarının oluşmasına sebep olduğunu açıklar.10, 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı
2SI Birim sistemi ve Boyut analizi
3Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri
4Akışkanlar Biyofiziği I
5Akışkanlar Biyofiziği II
6Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri
7Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç
8Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri
9Hücre ve çeşitleri
10Hücre zarı ve yapısı
11İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri
12İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri
13Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi
14Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması
Kaynak
Biyofizik, Ferit PEHLİVAN, Pelikan Yayınları. Biyomedikal Fizik, Gürbüz ÇELEBİ, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi.
ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL BİYOFİZİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Cemil ÖZGÜL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cemil ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencilere biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı,SI Birim sistemi ve Boyut analizi,Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri,Akışkanlar Biyofiziği I,Akışkanlar Biyofiziği II,Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri,Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç,Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri,Hücre ve çeşitleri,Hücre zarı ve yapısı,İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri,İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri,Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi,Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizik ve biyofizik arasındaki farklılığı anlayarak yorumlar.10, 16, 9A
2. Fiziksel büyüklüklerin, SI birim sisteminin ve standartlaşmanın bilimde ne kadar önemli olduğunu ve bilim insanlarına ne denli kolaylık sağladığını anlar.16, 9A
3. Suyun hayat için önemini, bedendeki ve hücrelerdeki dağılımını öğrenip, suyun vücuttaki başlıca görevlerini sıralar.10, 16, 9A
4. Hücreyi tanıyacak, hücre yapısını, hücre zarını ve yapısını öğrenerek, yaşam için önemini anlatabilecektir. Bedende bulunan iyonları ve bunların hücresel aktivitedeki önemini anlar.12, 16, 9
5. Hücrede aksiyon potansiyelini ve bu yolla hücrenin uyarılarak hücre cevaplarının oluşmasına sebep olduğunu açıklar.10, 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı
2SI Birim sistemi ve Boyut analizi
3Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri
4Akışkanlar Biyofiziği I
5Akışkanlar Biyofiziği II
6Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri
7Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç
8Vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri
9Hücre ve çeşitleri
10Hücre zarı ve yapısı
11İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri
12İyon kanalları, yapısı ve çeşitleri
13Hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi
14Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması
Kaynak
Biyofizik, Ferit PEHLİVAN, Pelikan Yayınları. Biyomedikal Fizik, Gürbüz ÇELEBİ, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi.
ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:29