Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMSEL UYGULAMALAR | DYL1212990 | Bahar Dönemi | 2+8 | 6 | 7 |
Ders Programı | ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Çarşamba 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Perşembe 09:00-09:45 ( C ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Perşembe 11:00-11:45 ( C ) Perşembe 12:00-12:45 ( C ) Perşembe 13:30-14:15 ( C ) Perşembe 14:30-15:15 ( C ) Perşembe 15:30-16:15 ( C ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Buse GÖKALP |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Öğr.Gör. Zekiye Büşra İDER, Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, hastanın diyaliz öncesi, sırası ve sonrasında takip ve bakımına yönelik kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için bilgi ve becerilerinin artması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Deri ve öz bakım uygulamaları-I,2 Deri ve öz bakım uygulamaları-II,3. Yaşam bulguları,4. Sıcak ve soğuk uygulamalar,5. İlaç uygulamaları-I,6. İlaç uygulamaları-II,7. Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi,8. Solunum sistemi ve uygulamaları,9. Sindirim sistemi ve uygulamaları,10. Üriner sistem ve uygulamaları,11. Ameliyat öncesi ve sonrası bakım,12. Yara bakımı ve uygulamaları,13. Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı,14. Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hastanın gereksinim duyduğu temel bakım ihtiyaçlarını belirler. | 12, 16, 19, 6, 8, 9 | A |
3.Diyaliz tedavisi alan özel hasta gruplarını | 12, 16, 19, 6, 8, 9 | A |
2. Hastanın diyaliz işlemine özel bakım uygulamalarını belirler. | 16, 19, 6, 8, 9 | A |
4. Hasta güvenliğinin önemini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5. Ağrı yönetimi, sıvı elektrolit dengesinin sürdürülmesi konularını yorumlar. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Deri ve öz bakım uygulamaları-I | |
2 | 2 Deri ve öz bakım uygulamaları-II | |
3 | 3. Yaşam bulguları | |
4 | 4. Sıcak ve soğuk uygulamalar | |
5 | 5. İlaç uygulamaları-I | |
6 | 6. İlaç uygulamaları-II | |
7 | 7. Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi | |
8 | 8. Solunum sistemi ve uygulamaları | |
9 | 9. Sindirim sistemi ve uygulamaları | |
10 | 10. Üriner sistem ve uygulamaları | |
11 | 11. Ameliyat öncesi ve sonrası bakım | |
12 | 12. Yara bakımı ve uygulamaları | |
13 | 13. Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı | |
14 | 14. Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar |
Kaynak |
Öğretim elemanının ders notları, power point sunumları ve ilgili web sayfaları |
*Ay A.F. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011 *Aşti T, Karadağ A, Hemşirelik Esasları, Akademi Yayınevi, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 10 | 140 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMSEL UYGULAMALAR | DYL1212990 | Bahar Dönemi | 2+8 | 6 | 7 |
Ders Programı | ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Çarşamba 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Perşembe 09:00-09:45 ( C ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Perşembe 11:00-11:45 ( C ) Perşembe 12:00-12:45 ( C ) Perşembe 13:30-14:15 ( C ) Perşembe 14:30-15:15 ( C ) Perşembe 15:30-16:15 ( C ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Buse GÖKALP |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Öğr.Gör. Zekiye Büşra İDER, Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, hastanın diyaliz öncesi, sırası ve sonrasında takip ve bakımına yönelik kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için bilgi ve becerilerinin artması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Deri ve öz bakım uygulamaları-I,2 Deri ve öz bakım uygulamaları-II,3. Yaşam bulguları,4. Sıcak ve soğuk uygulamalar,5. İlaç uygulamaları-I,6. İlaç uygulamaları-II,7. Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi,8. Solunum sistemi ve uygulamaları,9. Sindirim sistemi ve uygulamaları,10. Üriner sistem ve uygulamaları,11. Ameliyat öncesi ve sonrası bakım,12. Yara bakımı ve uygulamaları,13. Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı,14. Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hastanın gereksinim duyduğu temel bakım ihtiyaçlarını belirler. | 12, 16, 19, 6, 8, 9 | A |
3.Diyaliz tedavisi alan özel hasta gruplarını | 12, 16, 19, 6, 8, 9 | A |
2. Hastanın diyaliz işlemine özel bakım uygulamalarını belirler. | 16, 19, 6, 8, 9 | A |
4. Hasta güvenliğinin önemini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5. Ağrı yönetimi, sıvı elektrolit dengesinin sürdürülmesi konularını yorumlar. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Deri ve öz bakım uygulamaları-I | |
2 | 2 Deri ve öz bakım uygulamaları-II | |
3 | 3. Yaşam bulguları | |
4 | 4. Sıcak ve soğuk uygulamalar | |
5 | 5. İlaç uygulamaları-I | |
6 | 6. İlaç uygulamaları-II | |
7 | 7. Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi | |
8 | 8. Solunum sistemi ve uygulamaları | |
9 | 9. Sindirim sistemi ve uygulamaları | |
10 | 10. Üriner sistem ve uygulamaları | |
11 | 11. Ameliyat öncesi ve sonrası bakım | |
12 | 12. Yara bakımı ve uygulamaları | |
13 | 13. Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı | |
14 | 14. Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar |
Kaynak |
Öğretim elemanının ders notları, power point sunumları ve ilgili web sayfaları |
*Ay A.F. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011 *Aşti T, Karadağ A, Hemşirelik Esasları, Akademi Yayınevi, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |