Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NEFROLOJİ VE HEMODİYALİZ UYGULAMALARI II | DYL2263160 | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( C ) Cuma 08:00-08:45 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 16:30-17:15 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 08:00-08:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( B ) Cuma 08:00-08:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 ( B ) Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Buse GÖKALP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Öğr.Gör. Zekiye Büşra İDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kronik böbrek yetmezliğini hastalığının hazırlayıcı nedenlerini, tanı ve tedavi yöntemlerinin yanında hemodiyaliz uygulamasının tüm yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; iş güvenliği konusunda kişisel koruyucu ekipman kullanır.,sterilizasyon dezenfeksiyon ve tıbbı atık yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak ,kan yolu ile bulaşan enfeksiyonlardan korunmak için yeterli bilgiye sahip olur ,üniversal önlemler hakkında bilgi ve uygulamaya sahip olurlar.,damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur.,Damar erişim yolu ve korunması hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip olurlar.,Hastaların diyaliz esnasında yaşayabilecek komplikasyonları öğrenme yetisine sahip olurlar.,hemodiyalizde hastada yaşanabilecek komplikasyonlarda koruyabilecek düzeyde beceriye sahip olma.,Hemodiyaliz laboratuvarında kullanılan malzemeleri tanıyıp kullanabilme ,Su arıtma sisteminin temel ilkelerini, uygulama yöntemi hakkında yeterli bilgiye ve denetimin yapılması becerisine sahip olma ,Hemodiyaliz cihazını tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olurlar.,Diyalizör tanıma ve kullanma becerisine sahip olma.,Hasta diyalizde iken takip takip işlemlerini etkin bir şekilde yapabilme becerisine sahip olma.,İnsan sağlığı ve etik değerlere önem verme becerisi gelişir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3. Yönetmelikler ve diyaliz hastasının tedavisi için gereken maliyeti yorumlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | iş güvenliği konusunda kişisel koruyucu ekipman kullanır. | |
2 | sterilizasyon dezenfeksiyon ve tıbbı atık yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak | |
3 | kan yolu ile bulaşan enfeksiyonlardan korunmak için yeterli bilgiye sahip olur | |
4 | üniversal önlemler hakkında bilgi ve uygulamaya sahip olurlar. | |
5 | damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur. | |
6 | Damar erişim yolu ve korunması hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip olurlar. | |
7 | Hastaların diyaliz esnasında yaşayabilecek komplikasyonları öğrenme yetisine sahip olurlar. | |
8 | hemodiyalizde hastada yaşanabilecek komplikasyonlarda koruyabilecek düzeyde beceriye sahip olma. | |
9 | Hemodiyaliz laboratuvarında kullanılan malzemeleri tanıyıp kullanabilme | |
10 | Su arıtma sisteminin temel ilkelerini, uygulama yöntemi hakkında yeterli bilgiye ve denetimin yapılması becerisine sahip olma | |
11 | Hemodiyaliz cihazını tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olurlar. | |
12 | Diyalizör tanıma ve kullanma becerisine sahip olma. | |
13 | Hasta diyalizde iken takip takip işlemlerini etkin bir şekilde yapabilme becerisine sahip olma. | |
14 | İnsan sağlığı ve etik değerlere önem verme becerisi gelişir. |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
-Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, 2009 -Lewis S.H., Heitkemper H.M, Dirksen S.R., MEdical-Surgical Nursing, Mosby Year Book, St.Lois, 2004 -Akpolat, T, Ulaş C., Hemodiyaliz Hemşiresi El Kitabı, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 10 | 140 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 3 | 9 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 297 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(297/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NEFROLOJİ VE HEMODİYALİZ UYGULAMALARI II | DYL2263160 | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( C ) Cuma 08:00-08:45 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 16:30-17:15 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 08:00-08:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( B ) Cuma 08:00-08:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 16:30-17:15 ( B ) Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Buse GÖKALP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Öğr.Gör. Zekiye Büşra İDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kronik böbrek yetmezliğini hastalığının hazırlayıcı nedenlerini, tanı ve tedavi yöntemlerinin yanında hemodiyaliz uygulamasının tüm yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; iş güvenliği konusunda kişisel koruyucu ekipman kullanır.,sterilizasyon dezenfeksiyon ve tıbbı atık yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak ,kan yolu ile bulaşan enfeksiyonlardan korunmak için yeterli bilgiye sahip olur ,üniversal önlemler hakkında bilgi ve uygulamaya sahip olurlar.,damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur.,Damar erişim yolu ve korunması hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip olurlar.,Hastaların diyaliz esnasında yaşayabilecek komplikasyonları öğrenme yetisine sahip olurlar.,hemodiyalizde hastada yaşanabilecek komplikasyonlarda koruyabilecek düzeyde beceriye sahip olma.,Hemodiyaliz laboratuvarında kullanılan malzemeleri tanıyıp kullanabilme ,Su arıtma sisteminin temel ilkelerini, uygulama yöntemi hakkında yeterli bilgiye ve denetimin yapılması becerisine sahip olma ,Hemodiyaliz cihazını tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olurlar.,Diyalizör tanıma ve kullanma becerisine sahip olma.,Hasta diyalizde iken takip takip işlemlerini etkin bir şekilde yapabilme becerisine sahip olma.,İnsan sağlığı ve etik değerlere önem verme becerisi gelişir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3. Yönetmelikler ve diyaliz hastasının tedavisi için gereken maliyeti yorumlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | iş güvenliği konusunda kişisel koruyucu ekipman kullanır. | |
2 | sterilizasyon dezenfeksiyon ve tıbbı atık yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak | |
3 | kan yolu ile bulaşan enfeksiyonlardan korunmak için yeterli bilgiye sahip olur | |
4 | üniversal önlemler hakkında bilgi ve uygulamaya sahip olurlar. | |
5 | damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur. | |
6 | Damar erişim yolu ve korunması hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip olurlar. | |
7 | Hastaların diyaliz esnasında yaşayabilecek komplikasyonları öğrenme yetisine sahip olurlar. | |
8 | hemodiyalizde hastada yaşanabilecek komplikasyonlarda koruyabilecek düzeyde beceriye sahip olma. | |
9 | Hemodiyaliz laboratuvarında kullanılan malzemeleri tanıyıp kullanabilme | |
10 | Su arıtma sisteminin temel ilkelerini, uygulama yöntemi hakkında yeterli bilgiye ve denetimin yapılması becerisine sahip olma | |
11 | Hemodiyaliz cihazını tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olurlar. | |
12 | Diyalizör tanıma ve kullanma becerisine sahip olma. | |
13 | Hasta diyalizde iken takip takip işlemlerini etkin bir şekilde yapabilme becerisine sahip olma. | |
14 | İnsan sağlığı ve etik değerlere önem verme becerisi gelişir. |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
-Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, 2009 -Lewis S.H., Heitkemper H.M, Dirksen S.R., MEdical-Surgical Nursing, Mosby Year Book, St.Lois, 2004 -Akpolat, T, Ulaş C., Hemodiyaliz Hemşiresi El Kitabı, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |