Hastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar
16, 8, 9
A
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir.
13, 14, 9
A
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir
10, 19, 9
A
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir
16, 19, 9
A
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir
10, 16, 9
A
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir
19, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik)
10
10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst)
11
11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt)
12
12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı)
13
13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu
14
14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu
Kaynak
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir.
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu)
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ARTİKÜLATÖRLER VE YÜZ ARKI
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar
16, 8, 9
A
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir.
13, 14, 9
A
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir
10, 19, 9
A
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir
16, 19, 9
A
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir
10, 16, 9
A
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir
19, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik)
10
10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst)
11
11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt)
12
12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı)
13
13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu
14
14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu
Kaynak
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir.
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu)
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.