Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARTİKÜLATÖRLER VE YÜZ ARKI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar16, 8, 9A
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir.13, 14, 9A
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir10, 19, 9A
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir16, 19, 9A
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir10, 16, 9A
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir19, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Artikülatörlerin kullanımı
22. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler)
33. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler)
44. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler)
55. Basit yüz arkları
66. Kinematik yüz arkları
77. Artikülatörün sıfırlanması
88. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit)
99. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik)
1010. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst)
1111. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt)
1212. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı)
1313. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu
1414. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu
Kaynak
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir.
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu 2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu) 3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARTİKÜLATÖRLER VE YÜZ ARKI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar16, 8, 9A
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir.13, 14, 9A
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir10, 19, 9A
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir16, 19, 9A
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir10, 16, 9A
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir19, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Artikülatörlerin kullanımı
22. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler)
33. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler)
44. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler)
55. Basit yüz arkları
66. Kinematik yüz arkları
77. Artikülatörün sıfırlanması
88. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit)
99. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik)
1010. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst)
1111. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt)
1212. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı)
1313. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu
1414. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu
Kaynak
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir.
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu 2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu) 3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41