Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL, Prof.Dr. Haluk Barış KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ortodontik model, çalışma modeli, ortodontik sabit apareyler, ortodontik mütaharrik apareyler ve bu apareyler için tel büküm ve kroşe yapım tekniklerini yorumlayabilir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Ortodontik araç ve gereçler,2. Tel büküm esasları I,3. Tel büküm esasları II,4. Tel büküm esasları III,5. Ortodontik modeller,6. Ortodontik anomaliler,7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması,8. Apareylerin retansiyon parçaları,9. Ortodontik vidalar,10. Apareylerin kaide plağı,11. Ortodontik bantlar,12. Distraksiyon apareyleri,13. Sabit ortodontik apareyler,14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
3.Ortodontik mütaharrik apareylerin tutuculuğunu sağlayan farklı kroşelerin vakaya uygun olarak doğru olarak yapımını tartışabilir
13, 19, 9
A
4.Ortodontik tedavi sonrası pekiştirme için gerekli aparey tipini hazırlayabilir
10, 14, 9
A
1. Ortodontik modeller üretmek için gerekli teknikleri değerlendirir.
16, 19, 9
A
1.1. Ortodontik modelleri hazırlarlar.
19, 5, 9
A
1.2 Ortodontik çalışma modellerini hazırlar ve modelleri artikülatöre aktarır.
16, 19, 9
A
2. Sabit ortodontik cihazları hazırlayabilecektir.
12, 19, 9
A
2.1 ortodontik bantlar ve sabit ortodontik tutucular hazırlar.
16, 19, 9
A
3.1. Tutucu ve aktif kroşeleri bükebilir ve modele uygun olarak adapte edebilir
4.1. Anterior dişlerde sabit pekiştirme için tel bükümü yapabilir
10, 13, 9
A
4.2. Alt ve üst çene için mütaharrik pekiştirme apareyleri hazırlayabilir
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Ortodontik araç ve gereçler
2
2. Tel büküm esasları I
3
3. Tel büküm esasları II
4
4. Tel büküm esasları III
5
5. Ortodontik modeller
6
6. Ortodontik anomaliler
7
7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması
8
8. Apareylerin retansiyon parçaları
9
9. Ortodontik vidalar
10
10. Apareylerin kaide plağı
11
11. Ortodontik bantlar
12
12. Distraksiyon apareyleri
13
13. Sabit ortodontik apareyler
14
14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar)
Kaynak
Ders konularından oluşan notlar.
1.Ortodontinin Temelleri Tanı ve Tedavi. Robert N. Staley, Neil T. Reske
2.Ortodontik Tedavi:Kavramlar ve Stratejiler. Frans P.G.M. van der Linden
3.Ortodontik Laboratuvar Teknikleri. Al McOrmond
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
2
14
Proje Sunumu / Seminer
1
25
25
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ORTODONTİYE GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
2+2
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL, Prof.Dr. Haluk Barış KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ortodontik model, çalışma modeli, ortodontik sabit apareyler, ortodontik mütaharrik apareyler ve bu apareyler için tel büküm ve kroşe yapım tekniklerini yorumlayabilir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Ortodontik araç ve gereçler,2. Tel büküm esasları I,3. Tel büküm esasları II,4. Tel büküm esasları III,5. Ortodontik modeller,6. Ortodontik anomaliler,7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması,8. Apareylerin retansiyon parçaları,9. Ortodontik vidalar,10. Apareylerin kaide plağı,11. Ortodontik bantlar,12. Distraksiyon apareyleri,13. Sabit ortodontik apareyler,14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
3.Ortodontik mütaharrik apareylerin tutuculuğunu sağlayan farklı kroşelerin vakaya uygun olarak doğru olarak yapımını tartışabilir
13, 19, 9
A
4.Ortodontik tedavi sonrası pekiştirme için gerekli aparey tipini hazırlayabilir
10, 14, 9
A
1. Ortodontik modeller üretmek için gerekli teknikleri değerlendirir.
16, 19, 9
A
1.1. Ortodontik modelleri hazırlarlar.
19, 5, 9
A
1.2 Ortodontik çalışma modellerini hazırlar ve modelleri artikülatöre aktarır.
16, 19, 9
A
2. Sabit ortodontik cihazları hazırlayabilecektir.
12, 19, 9
A
2.1 ortodontik bantlar ve sabit ortodontik tutucular hazırlar.
16, 19, 9
A
3.1. Tutucu ve aktif kroşeleri bükebilir ve modele uygun olarak adapte edebilir
4.1. Anterior dişlerde sabit pekiştirme için tel bükümü yapabilir
10, 13, 9
A
4.2. Alt ve üst çene için mütaharrik pekiştirme apareyleri hazırlayabilir
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Ortodontik araç ve gereçler
2
2. Tel büküm esasları I
3
3. Tel büküm esasları II
4
4. Tel büküm esasları III
5
5. Ortodontik modeller
6
6. Ortodontik anomaliler
7
7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması
8
8. Apareylerin retansiyon parçaları
9
9. Ortodontik vidalar
10
10. Apareylerin kaide plağı
11
11. Ortodontik bantlar
12
12. Distraksiyon apareyleri
13
13. Sabit ortodontik apareyler
14
14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar)
Kaynak
Ders konularından oluşan notlar.
1.Ortodontinin Temelleri Tanı ve Tedavi. Robert N. Staley, Neil T. Reske
2.Ortodontik Tedavi:Kavramlar ve Stratejiler. Frans P.G.M. van der Linden
3.Ortodontik Laboratuvar Teknikleri. Al McOrmond
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.