Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nevin KAPTAN AKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtodontik model, çalışma modeli, ortodontik sabit apareyler, ortodontik mütaharrik apareyler ve bu apareyler için tel büküm ve kroşe yapım tekniklerini yorumlayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ortodontik araç ve gereçler,2. Tel büküm esasları I,3. Tel büküm esasları II,4. Tel büküm esasları III,5. Ortodontik modeller,6. Ortodontik anomaliler,7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması,8. Apareylerin retansiyon parçaları,9. Ortodontik vidalar,10. Apareylerin kaide plağı,11. Ortodontik bantlar,12. Distraksiyon apareyleri,13. Sabit ortodontik apareyler,14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Ortodontik mütaharrik apareylerin tutuculuğunu sağlayan farklı kroşelerin vakaya uygun olarak doğru olarak yapımını tartışabilir13, 19, 9A
4.Ortodontik tedavi sonrası pekiştirme için gerekli aparey tipini hazırlayabilir10, 14, 9A
1. Ortodontik modeller üretmek için gerekli teknikleri değerlendirir. 16, 19, 9A
1.1. Ortodontik modelleri hazırlarlar.19, 5, 9A
1.2 Ortodontik çalışma modellerini hazırlar ve modelleri artikülatöre aktarır.16, 19, 9A
2. Sabit ortodontik cihazları hazırlayabilecektir.12, 19, 9A
2.1 ortodontik bantlar ve sabit ortodontik tutucular hazırlar.16, 19, 9A
3.1. Tutucu ve aktif kroşeleri bükebilir ve modele uygun olarak adapte edebilir16, 19, 9A
3.2. Mütaharrik apareyin kaide plağını hazırlayabilir16, 19, 9A
4.1. Anterior dişlerde sabit pekiştirme için tel bükümü yapabilir10, 13, 9A
4.2. Alt ve üst çene için mütaharrik pekiştirme apareyleri hazırlayabilir14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ortodontik araç ve gereçler
22. Tel büküm esasları I
33. Tel büküm esasları II
44. Tel büküm esasları III
55. Ortodontik modeller
66. Ortodontik anomaliler
77. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması
88. Apareylerin retansiyon parçaları
99. Ortodontik vidalar
1010. Apareylerin kaide plağı
1111. Ortodontik bantlar
1212. Distraksiyon apareyleri
1313. Sabit ortodontik apareyler
1414. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar)
Kaynak
Ders konularından oluşan notlar.
1.Ortodontinin Temelleri Tanı ve Tedavi. Robert N. Staley, Neil T. Reske 2.Ortodontik Tedavi:Kavramlar ve Stratejiler. Frans P.G.M. van der Linden 3.Ortodontik Laboratuvar Teknikleri. Al McOrmond

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7214
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nevin KAPTAN AKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtodontik model, çalışma modeli, ortodontik sabit apareyler, ortodontik mütaharrik apareyler ve bu apareyler için tel büküm ve kroşe yapım tekniklerini yorumlayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ortodontik araç ve gereçler,2. Tel büküm esasları I,3. Tel büküm esasları II,4. Tel büküm esasları III,5. Ortodontik modeller,6. Ortodontik anomaliler,7. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması,8. Apareylerin retansiyon parçaları,9. Ortodontik vidalar,10. Apareylerin kaide plağı,11. Ortodontik bantlar,12. Distraksiyon apareyleri,13. Sabit ortodontik apareyler,14. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Ortodontik mütaharrik apareylerin tutuculuğunu sağlayan farklı kroşelerin vakaya uygun olarak doğru olarak yapımını tartışabilir13, 19, 9A
4.Ortodontik tedavi sonrası pekiştirme için gerekli aparey tipini hazırlayabilir10, 14, 9A
1. Ortodontik modeller üretmek için gerekli teknikleri değerlendirir. 16, 19, 9A
1.1. Ortodontik modelleri hazırlarlar.19, 5, 9A
1.2 Ortodontik çalışma modellerini hazırlar ve modelleri artikülatöre aktarır.16, 19, 9A
2. Sabit ortodontik cihazları hazırlayabilecektir.12, 19, 9A
2.1 ortodontik bantlar ve sabit ortodontik tutucular hazırlar.16, 19, 9A
3.1. Tutucu ve aktif kroşeleri bükebilir ve modele uygun olarak adapte edebilir16, 19, 9A
3.2. Mütaharrik apareyin kaide plağını hazırlayabilir16, 19, 9A
4.1. Anterior dişlerde sabit pekiştirme için tel bükümü yapabilir10, 13, 9A
4.2. Alt ve üst çene için mütaharrik pekiştirme apareyleri hazırlayabilir14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ortodontik araç ve gereçler
22. Tel büküm esasları I
33. Tel büküm esasları II
44. Tel büküm esasları III
55. Ortodontik modeller
66. Ortodontik anomaliler
77. Ortodontik apareylerin sınıflandırılması
88. Apareylerin retansiyon parçaları
99. Ortodontik vidalar
1010. Apareylerin kaide plağı
1111. Ortodontik bantlar
1212. Distraksiyon apareyleri
1313. Sabit ortodontik apareyler
1414. İki çeneyi ilgilendiren müteharrik apareyler (fonksiyonel aygıtlar)
Kaynak
Ders konularından oluşan notlar.
1.Ortodontinin Temelleri Tanı ve Tedavi. Robert N. Staley, Neil T. Reske 2.Ortodontik Tedavi:Kavramlar ve Stratejiler. Frans P.G.M. van der Linden 3.Ortodontik Laboratuvar Teknikleri. Al McOrmond

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41