Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEROKLÜZAL APAREYLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN, Prof.Dr. Haluk Barış KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAğız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir.14, 19, 9A
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar.16, 19, 9A
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar.17, 19, 9A
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir.16, 19, 9A
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder.14, 19, 9A
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İnteroklüzal apareylere giriş
22. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
33. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
44. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
55. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
66. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
77. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
88. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
99. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
1010. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
1111. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1212. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1313. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1414. Diğer ağzı içi apareyler
1515. Diğer ağzı içi apareyler
Kaynak
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir.
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill 2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEROKLÜZAL APAREYLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN, Prof.Dr. Haluk Barış KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAğız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir.14, 19, 9A
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar.16, 19, 9A
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar.17, 19, 9A
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir.16, 19, 9A
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder.14, 19, 9A
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İnteroklüzal apareylere giriş
22. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
33. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
44. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma
55. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
66. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
77. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama
88. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
99. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
1010. Ön Konumlandırma splinti yapımı;
1111. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1212. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1313. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı
1414. Diğer ağzı içi apareyler
1515. Diğer ağzı içi apareyler
Kaynak
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir.
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill 2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41