Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra GÜNEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile yapılarını tanır. 10, 16, 9A, E
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar. 10, 16, 9A, E
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ailenin tanımı, temel kavramlar 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Aile ile ilgili temel kavramlar 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Aile eğitiminin önemi ve amacıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5 Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalarÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Aile eğitimi programının değerlendirilmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Yetişkin psikolojisi Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Öğrenci sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci sunumları 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra GÜNEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile yapılarını tanır. 10, 16, 9A, E
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar. 10, 16, 9A, E
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ailenin tanımı, temel kavramlar 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Aile ile ilgili temel kavramlar 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Aile eğitiminin önemi ve amacıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5 Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalarÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Aile eğitimi programının değerlendirilmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Yetişkin psikolojisi Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Öğrenci sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci sunumları 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58