Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin AmacıDoğum öncesi gelişimden, ergenlik dönemi gelişimine kadar tüm gelişim dönemi özellikleri ve gelişim basamakları hakkında bilgilendirmek ve bu dönemlerde Çocuk Gelişimi Teknikerinin rolünü belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri), Psikoseksüel Gelişim Kuramı,Psikososyal Gelişim Kuramı,Bilişsel Gelişim Kuramı,Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,Orta Çocukluk Döneminde Gelişim, Ergenlik Döneminde Gelişim ,Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim ,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum öncesi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi açıklar10, 9A
Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Erken ve Orta çocukluk dönemi gelişim özellikleri tanır.10, 16, 9A
Ergenlik dönemi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi aktarır.10, 16, 9A
Çocukların çizimlerinin gelişim aşamaları hakkında bilgiyi aktarır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Psikoseksüel Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
5Psikososyal Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
6Bilişsel Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
7Doğum Öncesi GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
8Bebeklik Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
9 Erken Çocukluk Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
10Orta Çocukluk Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
11 Ergenlik Döneminde Gelişim Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
12Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
13Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. San Bayhan, P., ve Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2000). Çocuǧunuzun ilk 6 yılı. Remzi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin AmacıDoğum öncesi gelişimden, ergenlik dönemi gelişimine kadar tüm gelişim dönemi özellikleri ve gelişim basamakları hakkında bilgilendirmek ve bu dönemlerde Çocuk Gelişimi Teknikerinin rolünü belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri), Psikoseksüel Gelişim Kuramı,Psikososyal Gelişim Kuramı,Bilişsel Gelişim Kuramı,Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,Orta Çocukluk Döneminde Gelişim, Ergenlik Döneminde Gelişim ,Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim ,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum öncesi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi açıklar10, 9A
Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Erken ve Orta çocukluk dönemi gelişim özellikleri tanır.10, 16, 9A
Ergenlik dönemi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi aktarır.10, 16, 9A
Çocukların çizimlerinin gelişim aşamaları hakkında bilgiyi aktarır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri)Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Psikoseksüel Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
5Psikososyal Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
6Bilişsel Gelişim KuramıDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
7Doğum Öncesi GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
8Bebeklik Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
9 Erken Çocukluk Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
10Orta Çocukluk Döneminde GelişimDerse ön hazırlık gerekmemektedir.
11 Ergenlik Döneminde Gelişim Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
12Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
13Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2Derse ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. San Bayhan, P., ve Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2000). Çocuǧunuzun ilk 6 yılı. Remzi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58