Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuk gelişimine ilişkin kavramları tanımasını ve çocuk gelişim dönemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı),Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı),Doğum öncesi dönemde gelişim 1,Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları),Bebeklik döneminde gelişim 1,Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler),Erken çocukluk döneminde gelişim ,Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim,Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Okul döneminde gelişim 2,Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Ergenlik döneminde gelişim 2,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgiyi açıklar.14, 9A
Doğum öncesi gelişim ve bebeklik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini aktarır.16, 9A
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar.14, 16, 9A
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini tanımlar.12, 9A
Çocuk gelişiminde meslekler arası işbirliğinin önemini aktarır14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı)Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı)Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Doğum öncesi dönemde gelişim 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları)Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Bebeklik döneminde gelişim 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler)Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Erken çocukluk döneminde gelişim Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitimÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım)Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Okul döneminde gelişim 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Ergenlik döneminde gelişim 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
San Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı818
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuk gelişimine ilişkin kavramları tanımasını ve çocuk gelişim dönemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı),Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı),Doğum öncesi dönemde gelişim 1,Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları),Bebeklik döneminde gelişim 1,Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler),Erken çocukluk döneminde gelişim ,Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim,Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Okul döneminde gelişim 2,Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Ergenlik döneminde gelişim 2,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgiyi açıklar.14, 9A
Doğum öncesi gelişim ve bebeklik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini aktarır.16, 9A
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar.14, 16, 9A
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini tanımlar.12, 9A
Çocuk gelişiminde meslekler arası işbirliğinin önemini aktarır14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı)Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı)Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Doğum öncesi dönemde gelişim 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları)Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Bebeklik döneminde gelişim 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler)Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Erken çocukluk döneminde gelişim Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitimÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım)Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Okul döneminde gelişim 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Ergenlik döneminde gelişim 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
San Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58