Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır. | 6, 9 | A |
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar. | 5, 9 | A |
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar. | 9 | A |
Kostüm ve aksesuar planlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde materyal geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Eğitim materyali geliştirme süreci | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Kukla planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Kukla planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Müzik araçları planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Müzik araçları planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır. | 6, 9 | A |
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar. | 5, 9 | A |
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar. | 9 | A |
Kostüm ve aksesuar planlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde materyal geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Eğitim materyali geliştirme süreci | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Eğitici oyuncak planlama – yapma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Kukla planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Kukla planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Müzik araçları planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Müzik araçları planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |