Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA I | - | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim kurumlarında yıllık plan hazırlanması ve uygulanmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Oyun etkinliği planlama ve uygulama,Türkçe etkinliği planlama ve uygulama,Müzik etkinliği planlama ve uygulama,Sanat etkinliği planlama ve uygulama,Fen etkinliği planlama ve uygulama,Okuma yazma etkinliği planlama ve uygulama,Hareket etkinliği planlama ve uygulama,Matematik etkinliği planlama ve uygulama,Drama etkinliği planlama ve uygulama,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitim kurumlarını tanır. | 14, 9 | A, E |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimine faydalı etkinlikleri uygular. | 14, 9 | A, E |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimine yönelik etkinlik belirler. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Gözlem 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Oyun etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Türkçe etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Müzik etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sanat etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Fen etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Okuma yazma etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hareket etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Matematik etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Drama etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 288 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA I | - | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim kurumlarında yıllık plan hazırlanması ve uygulanmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Oyun etkinliği planlama ve uygulama,Türkçe etkinliği planlama ve uygulama,Müzik etkinliği planlama ve uygulama,Sanat etkinliği planlama ve uygulama,Fen etkinliği planlama ve uygulama,Okuma yazma etkinliği planlama ve uygulama,Hareket etkinliği planlama ve uygulama,Matematik etkinliği planlama ve uygulama,Drama etkinliği planlama ve uygulama,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitim kurumlarını tanır. | 14, 9 | A, E |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimine faydalı etkinlikleri uygular. | 14, 9 | A, E |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimine yönelik etkinlik belirler. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Gözlem 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Oyun etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Türkçe etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Müzik etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sanat etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Fen etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Okuma yazma etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hareket etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Matematik etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Drama etkinliği planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |