Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarının geliştirilme sürecini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,Okul Öncesi Dönemin Önemi,Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı,Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri,Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları, Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı,Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi,Örnek Etkinlik Hazırlama,Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama,Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi eğitimin önemini ve gerekliliğini açıklar.16, 9A
Okul öncesindeki öğrenme merkezlerini tanır.16, 9A
Okul öncesi çocuklarının yaş ve gelişim seviyelerine uygun etkinlik hazırlar14, 16, 9A
Aylık ve günlük planı açıklar.5, 6, 9A
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Okul Öncesi Dönemin ÖnemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Okul Öncesi Eğitimi Programının TanıtımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve GöstergeleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme MerkezleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Etkinlik Çeşitleri ve AçıklamalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7 Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim PlanıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Okul Öncesi Eğitiminin DeğerlendirilmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Örnek Etkinlik HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Yarım Günlük Eğitim Akışı HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
1)Kandır, A., Özbey. S., İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Kuramsal Temeller. Morpa Yayınları 2)Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program. Morpa Yayınları 3)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) 4)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Etkinlik Kitabı (2013)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarının geliştirilme sürecini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,Okul Öncesi Dönemin Önemi,Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı,Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri,Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları, Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı,Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi,Örnek Etkinlik Hazırlama,Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama,Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi eğitimin önemini ve gerekliliğini açıklar.16, 9A
Okul öncesindeki öğrenme merkezlerini tanır.16, 9A
Okul öncesi çocuklarının yaş ve gelişim seviyelerine uygun etkinlik hazırlar14, 16, 9A
Aylık ve günlük planı açıklar.5, 6, 9A
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Okul Öncesi Dönemin ÖnemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Okul Öncesi Eğitimi Programının TanıtımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve GöstergeleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme MerkezleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Etkinlik Çeşitleri ve AçıklamalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7 Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim PlanıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Okul Öncesi Eğitiminin DeğerlendirilmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Örnek Etkinlik HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Yarım Günlük Eğitim Akışı HazırlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
1)Kandır, A., Özbey. S., İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Kuramsal Temeller. Morpa Yayınları 2)Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program. Morpa Yayınları 3)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) 4)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Etkinlik Kitabı (2013)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58