Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKYARDIM-Güz Dönemi1+11,52
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Yardım dersine giriş
,Olay yeri ve hasta/yaralı değerlendirme,Temel yaşam desteği, Kanamalar ve şokta ilkyardım,Yaralanmalarda ilkyardım ,Yanık, donuk ve sıcak çarpmalarında ilkyardım,Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım,Bilinç bozukluklarında ilkyardım,Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta/yaralı taşıma teknikleri
,vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar.16, 9A
Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini özetler.16, 9A
İlkyardım gerektiren durumları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Yardım dersine giriş
Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
2Olay yeri ve hasta/yaralı değerlendirmeÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
3Temel yaşam desteğiÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
4 Kanamalar ve şokta ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
5Yaralanmalarda ilkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
6Yanık, donuk ve sıcak çarpmalarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
7Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
8Bilinç bozukluklarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
9Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
10Zehirlenmelerde İlkyardım
Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
12Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
13Hasta/yaralı taşıma teknikleri
Öğretim görevlisinin ilgili ders powerpoint sunusunun çalışılması
14vaka çalışmasıÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKYARDIM-Güz Dönemi1+11,52
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Yardım dersine giriş
,Olay yeri ve hasta/yaralı değerlendirme,Temel yaşam desteği, Kanamalar ve şokta ilkyardım,Yaralanmalarda ilkyardım ,Yanık, donuk ve sıcak çarpmalarında ilkyardım,Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım,Bilinç bozukluklarında ilkyardım,Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta/yaralı taşıma teknikleri
,vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar.16, 9A
Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini özetler.16, 9A
İlkyardım gerektiren durumları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Yardım dersine giriş
Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
2Olay yeri ve hasta/yaralı değerlendirmeÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
3Temel yaşam desteğiÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
4 Kanamalar ve şokta ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
5Yaralanmalarda ilkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
6Yanık, donuk ve sıcak çarpmalarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
7Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
8Bilinç bozukluklarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
9Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardımÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
10Zehirlenmelerde İlkyardım
Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
12Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım Öğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
13Hasta/yaralı taşıma teknikleri
Öğretim görevlisinin ilgili ders powerpoint sunusunun çalışılması
14vaka çalışmasıÖğretim görevlisinin ilgili ders sunusunun çalışılması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58