Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1,Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2,Çocuk Psikolojisi ve Aile,Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış sorunları tanır. 10, 16, 9A, E
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış bozuklukları hakkında bilgisini aktarır. 10, 16, 9A, E
Normal davranış sınırlarının davranış bozukluğuna dönüşmesinde etkili olabilecek koşulları tanır. 10, 16, 9A, E
Risk ve koruyucu önlemleri aktarır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk Psikolojisi ve AileÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul ReddiÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve YasÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve AyrılıkÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve KaygılarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan SöylemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve EnkoprezisÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme BozukluklarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notuYavuzer, H., (2013) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi. Bee, H. L., Boyd, D. R., Gündüz, O. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. Kaknüs yayınları. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı14342
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1,Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2,Çocuk Psikolojisi ve Aile,Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış sorunları tanır. 10, 16, 9A, E
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış bozuklukları hakkında bilgisini aktarır. 10, 16, 9A, E
Normal davranış sınırlarının davranış bozukluğuna dönüşmesinde etkili olabilecek koşulları tanır. 10, 16, 9A, E
Risk ve koruyucu önlemleri aktarır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk Psikolojisi ve AileÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul ReddiÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve YasÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve AyrılıkÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve KaygılarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan SöylemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve EnkoprezisÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme BozukluklarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notuYavuzer, H., (2013) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi. Bee, H. L., Boyd, D. R., Gündüz, O. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. Kaknüs yayınları. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58