Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuk hakları hakkında bilgilendirilmesi ve çocuğun haklarını korumaya yönelik mesleki beceri edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1,Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2,Aile ve çocuk refahı, Çocuk ihmali, Çocuk istismarı,Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler,Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması, Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması,Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1,Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2, Proje sunumu 1, Proje sunumu 2,Proje sunumu 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri tanır.14, 16, 9A
Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır.14, 16, 9A
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemleri tanır.14, 16, 9
Korunma ihtiyacı olan çocukların haklarını korumaya yönelik tutumları saptar.14, 16, 9
Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Aile ve çocuk refahıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4 Çocuk ihmaliÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Çocuk istismarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunmasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunmasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12 Proje sunumu 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13 Proje sunumu 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Proje sunumu 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
UNICEF. (1999). Dünya Çocuklarının Durumu. B.M. (1990). Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, New York. Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Ankara: Tekışık Veb Ofset Tesisleri. Kozcu, Ş. (1990).Çocuk İstismarı ve İhmali, Aile Yazıları Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara. İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme414
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuk hakları hakkında bilgilendirilmesi ve çocuğun haklarını korumaya yönelik mesleki beceri edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1,Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2,Aile ve çocuk refahı, Çocuk ihmali, Çocuk istismarı,Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler,Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması, Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması,Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1,Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2, Proje sunumu 1, Proje sunumu 2,Proje sunumu 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri tanır.14, 16, 9A
Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır.14, 16, 9A
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemleri tanır.14, 16, 9
Korunma ihtiyacı olan çocukların haklarını korumaya yönelik tutumları saptar.14, 16, 9
Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Aile ve çocuk refahıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4 Çocuk ihmaliÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Çocuk istismarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunmasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunmasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12 Proje sunumu 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13 Proje sunumu 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Proje sunumu 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
UNICEF. (1999). Dünya Çocuklarının Durumu. B.M. (1990). Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, New York. Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Ankara: Tekışık Veb Ofset Tesisleri. Kozcu, Ş. (1990).Çocuk İstismarı ve İhmali, Aile Yazıları Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara. İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58