Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar.14, 16, 9A
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar.14, 16, 9A
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel KavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Gebelik DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Doğum Öncesi, Sırası ve SonrasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Lohusalık DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Emziklilik DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
60 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve BakımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve BakımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen HastalıklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9 Aşılar ve serumlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Aile Planlaması 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Aile Planlaması 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul. Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar.14, 16, 9A
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar.14, 16, 9A
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel KavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Gebelik DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Doğum Öncesi, Sırası ve SonrasıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Lohusalık DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
5 Emziklilik DönemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
60 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve BakımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve BakımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen HastalıklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9 Aşılar ve serumlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Aile Planlaması 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Aile Planlaması 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul. Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58