Drama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar
9
A, F
Drama tekniklerini tanır.
13, 15, 2, 5, 9
A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.
13, 15, 2, 5, 9
A
Drama etkinliği uygular.
11
A, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramanın tanımı ve önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Drama etkinliklerini değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Hareket çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Hareket çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Oyun çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyun çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Doğaçlama çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Doğaçlama çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Rol oynama çalışmaları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Hikâyelerden oyunlar kurgulama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Drama etkinliği oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Drama etkinliği oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010.
Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014.
Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
Drama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar
9
A, F
Drama tekniklerini tanır.
13, 15, 2, 5, 9
A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.
13, 15, 2, 5, 9
A
Drama etkinliği uygular.
11
A, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramanın tanımı ve önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Drama etkinliklerini değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Hareket çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Hareket çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Oyun çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyun çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Doğaçlama çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Doğaçlama çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Rol oynama çalışmaları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Hikâyelerden oyunlar kurgulama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Drama etkinliği oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Drama etkinliği oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010.
Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014.
Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir