Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek. Özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel eğitimde temel kavramlar,Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu,Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar,Zihin engelli çocuklar,Fiziksel engelli çocuklar,Öğrenme güçlüğü olan çocuklar,Otistik bozukluğu olan çocuklar,Down sendromlu çocuklar,İşitme engelli çocuklar,Görme engelli çocuklar,Üstün yetenekli çocuklar,Özel gereksinimli çocukların aileleri 1,Özel gereksinimli çocukların aileleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitimde temel kavramları açıklar.10, 9A, E
Özel eğitimde tarihsel süreçleri, dünyadaki ve Türkiye'deki durumu tanır.10, 9A, E
Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların gelişimini destekleyici programların içeriklerini tanımlar.10, 9A, E
Gelişimi risk altında olan çocukların gelişim özelliklerini tanımlar, gelişimlerini destekleyici programları uygular.10, 9A, E
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin tepkilerini ve çocuklarına yönelik davranışlarını yorumlar.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitimde temel kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumuÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Zihin engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Fiziksel engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Öğrenme güçlüğü olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Otistik bozukluğu olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Down sendromlu çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10İşitme engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Görme engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Üstün yetenekli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Özel gereksinimli çocukların aileleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Özel gereksinimli çocukların aileleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders sırasında verilecektir.
Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. (2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Baykoç, N., (2011) (Edt.) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı818
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek. Özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel eğitimde temel kavramlar,Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu,Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar,Zihin engelli çocuklar,Fiziksel engelli çocuklar,Öğrenme güçlüğü olan çocuklar,Otistik bozukluğu olan çocuklar,Down sendromlu çocuklar,İşitme engelli çocuklar,Görme engelli çocuklar,Üstün yetenekli çocuklar,Özel gereksinimli çocukların aileleri 1,Özel gereksinimli çocukların aileleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitimde temel kavramları açıklar.10, 9A, E
Özel eğitimde tarihsel süreçleri, dünyadaki ve Türkiye'deki durumu tanır.10, 9A, E
Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların gelişimini destekleyici programların içeriklerini tanımlar.10, 9A, E
Gelişimi risk altında olan çocukların gelişim özelliklerini tanımlar, gelişimlerini destekleyici programları uygular.10, 9A, E
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin tepkilerini ve çocuklarına yönelik davranışlarını yorumlar.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitimde temel kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumuÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı. Gelişimi risk altında olan çocuklar.Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Zihin engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Fiziksel engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Öğrenme güçlüğü olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Otistik bozukluğu olan çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Down sendromlu çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10İşitme engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Görme engelli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Üstün yetenekli çocuklarÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Özel gereksinimli çocukların aileleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Özel gereksinimli çocukların aileleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders sırasında verilecektir.
Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. (2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Baykoç, N., (2011) (Edt.) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58