Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE, Öğr.Gör. Ayşenur BAHAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuk gelişimine ilişkin kavramları tanımasını ve çocuk gelişim dönemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı),Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı),Doğum öncesi dönemde gelişim 1,Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları),Bebeklik döneminde gelişim 1,Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler),Erken çocukluk döneminde gelişim ,Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim,Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Okul döneminde gelişim 2,Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Ergenlik döneminde gelişim 2,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgiyi açıklar. | 14, 9 | A |
Doğum öncesi gelişim ve bebeklik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini aktarır. | 16, 9 | A |
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini tanımlar. | 12, 9 | A |
Çocuk gelişiminde meslekler arası işbirliğinin önemini aktarır | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Doğum öncesi dönemde gelişim 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Bebeklik döneminde gelişim 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Okul döneminde gelişim 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Ergenlik döneminde gelişim 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
San Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE, Öğr.Gör. Ayşenur BAHAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuk gelişimine ilişkin kavramları tanımasını ve çocuk gelişim dönemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı),Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı),Doğum öncesi dönemde gelişim 1,Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları),Bebeklik döneminde gelişim 1,Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler),Erken çocukluk döneminde gelişim ,Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim,Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Okul döneminde gelişim 2,Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım),Ergenlik döneminde gelişim 2,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1,Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgiyi açıklar. | 14, 9 | A |
Doğum öncesi gelişim ve bebeklik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini aktarır. | 16, 9 | A |
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini tanımlar. | 12, 9 | A |
Çocuk gelişiminde meslekler arası işbirliğinin önemini aktarır | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma tanımı) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 ( Hazır bulunuşluk, yaşantı, öğrenme tanımı) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Doğum öncesi dönemde gelişim 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Doğum öncesi dönemde gelişim 2 ( Gelişim aşamaları) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Bebeklik döneminde gelişim 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Bebeklik döneminde gelişim 2 ( Refleksif hareketler) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Erken çocukluk döneminde okulöncesi eğitim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Okul döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Okul döneminde gelişim 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Ergenlik döneminde gelişim 1 ( Temel kuram ve yaklaşım) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Ergenlik döneminde gelişim 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Çocuk gelişiminde meslekler arası ekip çalışması 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
San Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi. Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |