Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI EĞİTİM MODÜLLERİ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Okan YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, çoukların öğrenme biçimlerine göre farklı ve yaratıcı eğitim modülleri oluşturabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi,Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü,Metotları değerlendirme,Örnek metotları uygulama 1,Örnek metotları uygulama 2,Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Drama etkinliği oluşturma 2,Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma,Kendi yaratıcı metotunu geliştirme,Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme,Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaratıcı eğitim metodlarını açıklar.13, 15, 5, 9A
Metotların önemini eğitimci, çocuk açısından açıklar.13, 15, 5, 9A
Kendi yaratici eğitim metodunu hazırlar. 13, 15, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Metotları değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Örnek metotları uygulama 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Örnek metotları uygulama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Hikâyelerden oyunlar kurgulamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Drama etkinliği oluşturmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Drama etkinliği oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Kendi yaratıcı metotunu geliştirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI EĞİTİM MODÜLLERİ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Okan YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, çoukların öğrenme biçimlerine göre farklı ve yaratıcı eğitim modülleri oluşturabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi,Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü,Metotları değerlendirme,Örnek metotları uygulama 1,Örnek metotları uygulama 2,Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Drama etkinliği oluşturma 2,Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma,Kendi yaratıcı metotunu geliştirme,Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme,Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaratıcı eğitim metodlarını açıklar.13, 15, 5, 9A
Metotların önemini eğitimci, çocuk açısından açıklar.13, 15, 5, 9A
Kendi yaratici eğitim metodunu hazırlar. 13, 15, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Metotları değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Örnek metotları uygulama 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Örnek metotları uygulama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Hikâyelerden oyunlar kurgulamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Drama etkinliği oluşturmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Drama etkinliği oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Kendi yaratıcı metotunu geliştirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58